tirsdag 22. september 2009

Bytting av varer

Hos monochico strekker vi oss langt for å gjøre våre kunder fornøyde.
Men ang "kjøpslov" er det noen misforståelser ute og går.
Her er en liten oppklaring:).

-"Bytterett er ikke regulert ved lov.Retten til å bytte kan man avtale ved kjøpet".
-Ved kjøp av varer utenfor fast salgssted,hos blir det da over nett/telefon/mail,gjelder angrerettloven,som gir deg mulighet til å angre kjøpet.



Hos oss gjelder følgende:

-Deponering etter avtale.(3 dager.).Da kan du få igjen pengene dine om varen ikke skulle passe.
Dette må avtales på forhånd og du MÅ ha med kvitteringen hvis du skal levere tilbake varen og få pengene tilbake.

-Ved bytte av gaver kan du få en tilgodelapp om du ikke finner noe nytt med en gang.
Tilgodelappen er gyldig i 1 år.Som regel pleier det ike akkurat å være et problem å finne seg noe nytt:).

-Ellers er vi veldig greie med bytting så lenge varen byttes innenfor sesong.Selvfølgelig ubrukt, med alle merkelapper og kvittering bør fremlegges.

-Salgsvarer byttes under første del av salget.Her strekker vi oss også langt i forhold til andre:).

-Reklamasjon: Der er det fabrikasjonsfeil som gjelder.Ikke at en knapp er falt av som kan syes på,eller noe annet vi kan reparere.Vi fikser så langt det går an,ellers får du ny vare om det er reklamasjon.Her har vi som butikk rett på å få reparere varen før kunden får en ny.
Husk at vi må legge fram varen som reklamasjon for produsenten og da må grunnen godtas.

Som regel så "årner det seg" veldig greit;).Men som butikk er vi også nødt til å ha noen regler og vi har våre forpliktelser som bedrift.

-Vi prøver så godt vi kan og tror de aller aller fleste er fornøyde:).

Ha en GOD dag alle sammen!.
Lotta og Jeanette

5 kommentarer:

Petit sa...

Synes kvaliteten på barnetøy jevnt over er veldig bra, så det er ytterst sjelden jeg har vært nødt til å klage på varer jeg har kjøpt.
De gangene jeg har gjort det har butikkene hatt god service.
Sist jeg måtte gå tilbake med en vare var pga av trykknapper i en heldrakt som falt ut før vi i hele tatt fikk tatt den på, fikk ny nesten før jeg var kommet inn døra hos Rakkaren.
Synes det høres ut som dere har fornuftige regler å forhole dere til :) Jeg har jobbet i klesbutikk i flere år og noen kom tilbake med flere år gamle varer for å klage... :)

Lotta sa...

Petit;).
Ja, vi synes vi har veldig greie regler.Og reklamsjoner er ikke veldig vanskelig å håndtere da man vet hva som kan fikses eller ikke.Etter snart 14 års erfaring med salg av barnetøy føler jeg meg ganske kompetent;).
ha en finfin kveld!.

Anneline sa...

Jeg har aldri vært misfornøyd med bytting hos dere, det skal dere vite. Nå er det jo veldig sjelden jeg har trengt å bytte noe, men når jeg har levert inn ting til reparasjon har jeg alltid fått de tilbake gode som nye :)

Synes dere har gode regler jeg:)

Marianne sa...

Hei! Er yttertøy fra Molo kommet til deres butikk? Jeg er på utkikk etter ytterdress til sønnen min:)

Mvh Marianne

Lotta sa...

marianne:).Jepp,vi har masse fint yttertøy fra MOLO,både boblejakker, hel og 2 delt parkdress.Går fort ut om dagen.Men har de aller fleste str inne ennå:)

 

dreamweaver tracker