tirsdag 18. januar 2011

Nettbutikk...eller ikke nettbutikk, vi trenger deres hjelp!!!

Vi har kommet i den situajonen hvor vår nåværende nettbutikk ufrivillig legges ned, skal vi fortsette med nettbutikk må det lages ny og dette får oss jo til å vurdere om det er verdt det eller ikke.Vi ser en helt klar trend at på nett handles det uten tvil mest når det er salg.Men samtidig er det jo de ivrige kundene som ikke er så heldige å bo et sted hvor fine barneklær er tilgjengelig i butikk,og derfor er superklare for nyheter hver sesong:).
Å drive nettbutikk koster penger og tar mye tid, men samtidig er det mange som kan oppdage oss som ikke rusler rundt i Lillestrøms gater;).

Så vi trenger deres hjelp og håper på å få litt feedback også fra våre nettkunder!.
Bra barnebutikker på nett i Norge er det jo ikke flust av, så vi vil jo gjerne kunne tilby våre kunder langveisfra vårt gode utvalg i fine klær selv om de ikke har anledning til å handle hos oss i Lillestrøm.
Så hva er viktig for dere med nettbutikker?.Utvalg?.At nyheter kommer fort ut?.Salg?.Billig porto??. Ofte utsendt nyhetsbrev?.

Har laget en liten meningsmåling i venstre kolonne, ønsker gjerne kommentarer i tillegg til at du klikker på ditt svar der:).

Vi setter stooor pris på feedback av alle slag:).

Takk takk:)

Et lite tillegg: Det jeg synes er viktig med en nettbutikk er: ryddig side uten for mange unødvendige elementer, finnes mye som er "texas" der ute etter min mening.Også synes jeg det er viktig at det er oversiktlig inndeling, jeg tenker etter merke,så etter gutt/pike feks under merket.Og det aller viktigste for meg er at det er gode bilder av plaggene:).

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :) Jeg synes virkelig dere må fortsette med nettbutikk!! Jeg bor i Stavanger så da blir det ikke til at jeg kommer i butikken deres og jeg synes dere har så mye fint!!

sophie rosenberg sa...

jeg synes det hadde vært kjempeleit dersom dere la ned nettbutikken, men hva med å skrive på siden deres at alt tøy selges via nett på etterspørsel? Å bare legge opp bilder på det dere har? Så må kjøperen kontakte dere via mail?

slik blir det mindre arbeid for dere, men likevel mulig å bestille via nett for dem som ikke bor så langt unna!

Og et tips... Jeg tror det blir ledige lokaler poå lillestrøm torv snart. Jeg tror dere hadde triplet deres omsettning lett, ved å flytte in på senteret!!!

Jeg hadde så gjerne handlet MYE oftere hos dere, men dere stenger litt tidlig.
Hadde dere vært på senteret hadde dere fått flere "drop in" kunder, pluss alle oss som bare elsker deres herlige butikk, og alt det nydelige dere selger!!

Anonym sa...

det er flere butikker som bruker bloggen sin til å selge sine produkter, så om det er like enkelt er det bare å bruke bloggen! det aller viktigste med deres nettbutikk er å se utvalget, for så å ta turen til Lillestrøm! (handler alltig alt for mye, men det er mitt problem)

Anonym sa...

Det dere burde gjøre er vel å se på hvor mye dere betaler for å ha nettbutikken og hvor mye penger dere får inn via nettbutikken og så vurdere om det er verdt det?

Jeg er jo så heldig å bo i nærheten så for meg er det ikke noe problem :) jeg kommer jo mye heller innom butikken!
Og jeg skal være så ærlig å si at om jeg handler til barna over nett så blir det som oftest fra Danmark fordi det er så mye billigere og i tillegg så er frakten så og si den samme som om man bestiller fra Norge.
Hadde jeg vært dere så ville jeg vel kanskje ha vært åpen for å heller legge de ekstra pengene i en times lenger åpningstid? Det er nemlig mitt problem nå, jeg rekker sjelden å komme innom pga åpningstidene :(

Lotta sa...

Tusen takk for innspill så langt:).
Vi har vært inne på tanke på å ha feks langåpent til kl 20 på torsdager:).
Senteret har jo også lyst til å få oss inn der, men vi er ikke lystne på noen senerbutikfor øeblikket ( tro vi;).Det har både med åpningstidene å gjøre, samt at vi er nødt til å ha andre ansatte slik at butikken vil miste noe av det personlige preget vi er så glad i å ha:).

Lotta sa...

Veldig mye skrivefeil her ,men ikke lett å skrive mens man lager middag;

Lotta sa...

Det jeg synes er vanskelig ang nettbutikk er hvordan skal kunder oppdage oss?.Hvor er det best å legge inn evnt reklame?.Hva synes dere om utsendte nyhetsbrev pr email?:).

Tante Modesta sa...

Hei:-)
Jeg også synes det er dumt vist dere legger ned, for som andre sier er det vanskelig å finne gode nettbutikker til barn i Norge.
For meg er det ett poeng at nettsiden er oversiktelig med gode bilder av klærene og gjerne en beskrivelse i forhold til matriale ol. supert også med en oversikt over størrelser på både klær og sko i forhold til ca alder men regner de kan brukes fra. Er jo også ofte forskjell mellom merkene og da kunne det vært kjekt om det var opplyst om det.

Fint om den ikke er Flash basert, for det gjør det vanskeligere for oss som bruker Apple meskiner:-)
Salg er jo selvfølgelig hyggelig, men viktigere for meg med billig frakt i hverdagen og rask levering.
Liker godt å få nyhetsbrev og sniktitt på kommende
koleksjoner. Kanskje rabatt i ny og ne til trofaste kunder,
eller spesielle tilbud?
Ble mye dette her, men håper noe av det kan være til nytte:-)
Ellers er jo blader gode steder å reklamere på eller nettforum for småbarnsforeldre.

Lotta sa...

Tusen takk tante Modesta;)

Anonym sa...

Jeg håper dere fortsetter med nettbutikk. Jeg bor i Lillestrøm og er primært innom butikken, men flytter utenlands til sommeren og ønsker derfor forsatt å kunne følge med på de fine klærne deres og kunne bestille og få sendt til familie i Norge :o)

Kristina sa...

Hei jeg er svært opptatt av design og handler mye hos dere, allikevel vil jeg si at dere er langt fra først ute med ting eller billigst..jeg går som regel direkte på merke jakt og kikker direkte pAa produsentenes hjemmeside som har forhandlerliste. Jeg handler hos dere fordi det alltid gir meg noe,duften av yankee vanilje,smilene deres bak kassa..at man aldri føler seg mast på osv gjør at jeg kjøper klær og yankee candle hos dere,selvom jeg fAar det billigere andre steder. Ikke bli mer tilgjengelige,dere er ikke attraktive hvis alle kan gammle innom..dere er en skatt vi design og mote internætet vil holde for oss selv. Vi vil ikke at nabo ungene skal ha det samme. Klem fra fast kunde

Anonym sa...

Jeg bor et stykke unna og bruker nettbutikken til og se hva dere har inne, for så og dra innom dere og handle.
Men jeg har aldri handlet via nettbutikken.
Bilder og overikt over hva dere har kan dere like gjerne ha i bloggen mener jeg.

Utrolig søte og koselige jenter møter jeg i butikken. Og bra service får jeg pr telefon også. :)

SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Nå MÅ ha nett butiken kvar!!!! Ni har en unik butik & ni är unika med ert breda vare sortiment. Norge har inte många av er kaliber & Norge har faktiskt inga bra nätbutiker för barn alls enligt min mening & många flera med mig.... Nu halshugger nog många mig som har noen favorit, men det jag menar är en nätbutik som man ser är satsa´d på & som har många märken, nipps & dipps.
Ge inte den marknaden till några andra, men sämre förutsättningar ;)

Försvinner ni så tjänar Sverige & Danmark ännu mera på sina giga & ofta bra nätbutiker, med olika kampanjer.

Er nätbutik har ett namn & det värsta är gjort för er av marknadsföring, den behöver bara fyllas med varor & omtalas i några bloggar nu & då.

Vad ni aldrig never ever får göra är att flytta in på sentret, det ville vara att degradera er till knekt. Ni är super exklusiva nu med öppet tider & er fina fin inredning. Det hade inte alls känts lika mysigt & lunt på sentret.

När detta är sagt, så är jag glad i er vart ni än finns da ;D

Puss från er biggest fan *hi hi*

Anonym sa...

bor på en annen kant av landet, så JAAA til nettbutikk;) dere har så mye fint tøy;)

Anonym sa...

Hvis man leser litt rundt på nettet dukker stadig Monochico opp som en nettbutikk med veldig kjappe leveranser og god kundeservice. Det gjør dere til en nettbutikk som folk tør å bestille fra.
Selv om jeg til stadighet er innom butikken er det kjekt å kunne gå inn på nettbutikken og se på varer før jeg tar turen til dere. Da kan jeg "bestemme" meg for hvilke varer jeg skal kjøpe i forkant og planlegge litt og så ender jeg jo ALLTID opp med en del ekstra da men...
Synes derfor det ville være synd hvis nettbutikken deres skulle forsvinne.
Slik jeg selv finner andre butikker er at jeg finner de på nett og så synes jeg det er så mye fint der at jeg må ta turen. Det var ihvertfall slik jeg fant frem til dere og nå kan jeg vel anse meg som fast kunde etter å ha lagt igjen et femsifret beløp i butikken deres totalt.
Lykke til med valget!
Håper vi kan se frem til en koselig og enkel nettbutikk hvor dere får frem samme gode stemning som dere har i butikken.

Lotta sa...

Tusen tusen takk for maange fine og gode kommentarer;).Vi setter sååå stor pris på kundene våre både i butikken og på nett:).
Blir så glad når dere omtaler oss så fint!!!:)

Sissel sa...

Ikke enkelt valg å ta.... Synes nettbutikken deres har vært veldig fin så veldig synd at dette skulle skje. Det kan jo være dyrt nok å sette opp ny. Tror kanskje jeg ville satsa mer på bloggen å selge igjennom den, gått an å testa ut ihvertfall?? Hvis dere skal satse skikkelig på nettbutikk så krever det jo mye tid og penger, så dere må jo veie opp det mot fortjeneste. Dere kunne sikkert solgt veldig mye på nett med det utvalget dere har. Holder med Susanne at dere ikke må finne på å åpne på senteret, det hadde ikke blitt det samme. Butikken deres er jo så koselig og føles veldig eksklusiv, det blir ikke det samme på et senter. Jeg har i grunn ganske mange synspunkter på dette, har jo gjort meg noen erfaringer he he. Jeg prøver heller å komme innom dere så kan vi snakkes :-). Klem Sissel ( barnetrend)

Anonym sa...

Ikke flytt inn på senter..... Orker ikke kjøpesenter kaoset men elsker dere

Jeanette sa...

OLALAAAA!!! Tusen takk for fantastisk flotte tilbakemeldinger!! Dette hjelper oss et stykke på veien inn i tenkeboksen ;-)
Vi er jo helt klare på at noen senterbutikk er vi ikke... og heldigvis er dere ganske enige i det :-) Når det gjelder åpningstider kan jo lengre torsdager kanskje gjøre det enklere å rekke oss? til kl 2000?

Ang videre drift av nettbutikk, VET vi at vi har et stort potensiale, men er det verdt investeringen i ny nettbutikk? eller skal vi slå oss på salg via blogg?
Til syvende og sist er jo dette et regnestykke på tid og penger...
Tror kanskje vi ikke vet svaret på dette før vi har prøvd ;-)
Jeg er særdeles takknemlig for tiden dere har brukt på å gi oss konstruktive tilbakemeldinger!! Det betyr mer enn dere tror :-)

Anonym sa...

Hei!
Dere må holde på den profilen som er og lokalet dere er i nå. Senter er ikke det samme.. Kjempekoselig butikk dere har:-)Men en kveld i uka som er åpent til 20.00 er sikkert lurt. Event innvitere kunder til en kundekveld.. Masse lykke til:-)

Anonym sa...

Hei!

Jeg synes dere burde fortsette med nettbutikk! Jeg bor i nærheten, så jeg handler hos dere. Men det er ikke mange butikker som dere, og det er det vel flere rundt om i norge som ser og velger å handle hos dere på nettet!
Men jeg synes dere burde kommet dere nærmere torvet/gå gata i lillestrøm. Få fjernet alle kebab-sjappene og få inn de spesielle butikkene nedover gågata hadde vært knall! Og det hadde dere passet til!!

Lotta sa...

Bort med Kebab og meglere på bakkeplan i gågata også flytter vi dit , det hadde vært topp.Også lager de litt parkeringsplasser til oss i samme slengen;).
Tusen takk for mange fine innspill.
Jeg er på vei til å forske på en løsning som ser veldig gunstig ut når det gjelder nettbutikk:).
Så noe skal vi nok få til;).Tror ikke salg via blogg er lovlig og kanskje ikke så oversiktlig heller...
Men monochico-hjernene er i bløt og tenker nok ut noe lurt:).
Ha en god dag alle sammen!!!.

Anonym sa...

Nettbutikk bør en seriøs barneklærsbutikk ha, synes nå jeg ;) Da kan man lett få oversikt og vet hva dere har til en hver tid på forhånd. Det er ikke mange gode norske nettbutikker med godt utvalg til både liten OG stor. Det har dere!! Dere har også enkelt merker det ikke er så lett å få tak i.
Hva med å bruke nettsidene mer aktivt til info/salg?
Kunne melde seg på nyhetsbrev, få beskjed om nye kolleksjoner, tilbud, salg etc. Det gir økt oppmerksomhet, reklame og info til potensielle kunder.

Til de som ikke rekker innom kan dere jo ha feks ha åpent en ettermiddag i uken og/eller kan en av "frakt" måtene dere kan tilby på nett være å hente selv i butikk(ferdig plukket, pakket og betalt på forhånd). Da kan de som ikke rekker åpningstidene sitte hjemme og bestille og kanskje rekke innom bare for å hente eller få noen andre til å hente for seg? De som vil kan slippe frakt. Det er de som liker å shoppe hjemme fra og ikke ønsker å bruke tid i butikkene kan fortsatt handle hos dere, og ikke minst har kundene tilgang til kjøp hele døgnet når de har tid...

Jeg søker ofte på nett etter det jeg vil ha og "trenger", slik at reklame og lett tilgang fra søkemotorer er er super godt tips fra meg :)

Lyckliga sa...

Jeg stemte at nyheter kan sees på bloggen. Og det kan man jo, men det er viktig at man har mulighet til å bestile på nett likevel. Men det kan man jo gjøre via mail eller andre kanaler.

Lotta sa...

Tusen tusen takk:):Anonym med tips om at pakker kan hentes i butikk også er jo et supert tips!!!.Det har jeg faktisk aldri tenkt på!!!!.Lurt!.
Vi har jo sååå masse fint i butikken og alt er ikke i nettbutikken.Det er vanskelig å vis e fram alle nyheter inkl str og priser oversiktlig på en blogg, så derfor er jo nettbutikken da mye mer oversiktlig.Både for de som ser på utvalget på forhånd og de som vil bestille på nett og få det sendt hjem.
Men bloggen er jo en super kanal for å gi beskjed til dere som vil vite når nye varer kommer inn og for å få et innblikk i hvordan vår fysiske butikk ser ut også:).
Stemningsbilder fra butikken er en ting jeg synes vi skal bli flinkere på å legge ut.Det er slikt jeg selv er glad i å se på andre blogger.
Og det med tilgang fra søkemotorer er en ting jeg virkelig har prøvd å finen ut av.Synes det er så utrolig vanskelig...Så om noen der ute sitter på kompetanse og vil hjelpe med tips, eller dere kan si litt om hvordan dere søker på nett så er det til STOR hjelp;).
Jeg er selv en veldig butikkhandlende person, dvs bruker sjelden netthandel, så søker sjelden ting opp på nett.Men jeg skal sette meg ned og søke i vei og se om jeg kan bli noe klokere på det punktet;).
Ha en god dag alle sammen!!!.

Anonym sa...

Hmm, med netthandling er jeg nok motsatt av deg, Lotta. :) Jeg handler masse på nett! Der finner jeg alltid riktig størrelse, farge osv. Men skjønner godt hva du mener med at det er kjekt å se hva en kjøper in real life. Jeg skjønner også at det tar mye tid og energi å drive nettbutikk... men som dere sier, dere har muligheten til å bli store dersom dere legger ned det arbeidet som kreves. Jeg er sikker på at dere vet hva som trengs for å lykkes, det trenger jeg ikke ramse opp. Men jeg er i alle fall en av dem som vil savne nettbutikken dersom den forsvinner.

Jeg tenkte jeg ville tipse dere om en nettbutikk jeg er kjempeglad i oppsettet til; www.lobelia.no
Enkelt å navigere, informasjonen ligger lett tilgjengelig, bildene har bra format, en finner raskt nyheter, en kan se hva som er på vei inn i butikken og evt. reservere, og handlekurven har til og med små bilder av hva du har kjøpt. Det liker jeg veldig godt. Det hjelper selvsagt at de bestanding har god service og lekre varer, men den biten dekker dere jo uansett. :) Hvis jeg skulle trekke frem noe "negativt" med lobelia-nettbutikken, er det den "høye" portoen de opererer med, men det har i grunnen ikke hindret meg i å handle. Da venter jeg kanskje heller litt med å bestille. Håper disse erfaringene har noen nytteverdi for dere. Dere har jo fått masse god input allerede, så jeg håper vi fortsatt ser dere som nettbutikk.

Mvh,
Monica B.

 

dreamweaver tracker