fredag 7. august 2009

København! here we come :-) jippi!!

Imorgen tidlig er det fly til deilige København og ciff  (Copenhagen international fashion fair).

Mulig jeg er litt treg i topplokket, men på mange måter føler jeg vi akkurat har startet med drømmeprosjektet vårt *monochico*.... men etter litt telling på fingrene er det faktisk 4 år siden arbeidet startet. Butikken har vært oppe i 3 1/2 år siden og det er vårt 7 møte med motemessa i Køben :-) Det er en underlig, fantastisk og herlig følelse at jeg kan gå på jobb.. og vite at dette er noe jeg og Lottamor har skapt sammen! Lotta som jeg skiftet bleier på som liten baby (hm... den kan det hende hun ikke setter pris på men ;-)) Vi er jo kusiner som mange vet, det er 6 år i mellom oss, men vennskapet vårt har alltid vært der! ... og etter 4 års samarbeid liker jeg henne ennå bedre.... det vet jeg ikke om så mange andre som har klart :-)

Tror kanskje vi har hatt en "lett" start i forhold til mange andre... vi har fått trofaste og gode kunder som har vendt tilbake til oss igjen og igjen. Tusen tusen takk for det :-)

Vi har også fått oss noen "mitt i tryne"... litt naive kanskje i starten... som feks at vi trodde det var helt greit å pynte utenfor døra vår med en kjempeflott rød trelykt, men den var det noen som tok med seg... Det finnes også episoder med forhandlere/konkurrenter og agenter som ikke egner seg med bokstaver *%¤#)/&GVV  ... skjønner??? hi hi Vi har ikke tatt skade av det, men skjønt at noen folk har litt "spissere pigger" enn andre.... ja ja ja.

Men så har du da alle disse andre tingene som gjør at det er så sinnsykt MORSOMT og KOSELIG å drive butikk da.... KUndene våre. En av mine beste venner har jeg fått gjennom butikken :-) ... og ekstrahjelpene våre er så gode... jeg/vi får drive med hobbyen vår som jobb... og mye annet.

Sorry for langt innlegg altså ;-)

Men tilbake til ciff.... er det noe spesielt dere vil vi skal se etter?? Blir veeeldig glad for svar altså!!

Kjempeklem fra Jeanette

12 kommentarer:

Petit sa...

Merker som jeg synes er fine men alt for få har er danske "Poppy rose" og svenske "How to kiss a frog".

God tur!

Jeanette sa...

iselin: takk for svar. poppy rose er under vurdering :-) how to kiss a frog synes jeg er kjempelekkert! god smak du!!

Camilla sa...

God tur til dere! Er aldri så litegranne sjalu. :P Høres veldig glamorøst ut å dra på motemesse. Jeg skal vaske gulv, blæh, hehe.

Har ikke noe forslag til ting dere skal se etter, men vil gjerne se bilder fra messa når dere kommer tilbake. :D

Lotta sa...

Hei hei:):
Messa er nok ikke så glamorøs som det høres ut til;).Det er inspirerende,forvirrende og mye arbeid:).-og veldig moro;).
Våre leverandører har desverre problemer med å bli kopiert,så vi kan ikke legge ut bilder før levering nærmer seg.Så kataloger og alt er en yrkeshemmelighet inntil videre;).
Men kan love at det er masse fint i vente og vi har ennå en lang uke med innkjøp fremfor oss.Spennende for oss også å se hva vi ender opp med å bruke pengene våre på denne gangen;).
Vi sender ut noen hint etterhvert;)

Anneline sa...

Hei jentene mine:)

Håper dere koser dere masse på messa, jobber hardt, og tar dere tid til et glass vin;)

Jeg er tilbake på nett, endelig!

Kommer innom og kjøper Blafre matboks veldig snart, for oliver begynner i bhg neste uke.

Sees! Klem:)

Kristin sa...

Lotta: Håper dere begge har hatt en fin tur til Køben:)
Så spennende ang. neste år. Gleder meg allerede!
Får dere forresten inn noen av "ønskene" mine til høsten?;)
Er helt gira på noe nytt nå,hehe.
Fin dag videre:)

Kristin sa...

Så bra! Da kommer jeg så snart dere har fått det i hyllene! Håper det blir snart;)

Jeanette sa...

hei kristin!
ring til butikken 63 81 39 24 for å legge av du :-) det er modeller som går fort.... Vi er på innkjøp om dagen. Vet i allefall at de to syrinlilla er kommet :-)
Ha en fin fin dag.
Jeanette

Kristin sa...

Hei på dere! Nå er jeg fornøyd;) Var innom hos dere idag og fikk kjøpt meg masse fint til snuppelupp!
Gikk selvfølgelig for de to yndlings kjolene fra MeMini+ en fin til,hehe:) Litt molo ble det og. Så nå venter jeg på den fine brune jakka/kåpa som jeg håper dere også får.
Fin kveld til dere!

sessan ☆ sa...

Åhhhh Jag LÄNGTAR hem när jag läser hos er nu!! Jag LÄNGTAR efter er båda & inte minst till höstens kläder ;D

Val av sortiment överlåter jag helt i era händer, det är NI BÄST på!!!!!

Kos er Massa i Køben & kom vel hem.

Klemmer Fra mig & prinsessan som stadigt pratar om nettelotta

Jeanette sa...

hei Kristin:
Så hyggelig at du har vært hos oss :-) vi skal love deg masse fint fremover vettu!!
Sessan: Nå er det snart endel nyheter du kan kose deg med... og vi kan skravle litt... og memini neste vår er vakkert vakkert vakker... gleder meg til å se dere igjen også. stooor klem

lena sa...

Hei. nå er jeg hjemme igjen... hører rykter om at memini er ankommet butikken... da kommer jeg til uka.. må bare vente til skolen starter på onsdag.... gleeeeeeeeeeeeder meg til litt nytt nå.... stor klem til dere begge

 

dreamweaver tracker